Uncategorized

İstanbul’da durdurulan Levazım Tüneli, sürücülere pahalıya patladı

Kabataş-Levazım Tünel Projesi’nin durdurulmasının sürücülere faturası ağır oldu. Yapılan hesaplamalara göre, günlük 100 bin araç geçişi planlanan projenin durdurulmasıyla yılda 300 milyon liralık yakıt tasarrufu kaybı yaşanıyor.

İstanbul’da durdurulan Levazım Tüneli, sürücülere pahalıya patladı

İHA

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, göreve geldiğinden beri
memnuniyet verici çalışmalara imza atamıyor.

Her felakette il sınırı dışında bulunan İmamoğlu, megakentin
faydasına olacak işleri de bir şekilde istemiyor.

Tıpkı İBB tarafından 2018 yılında yapımına başlanan
Dolmabahçe-Levazım Tüneli gibi…

70 dakikalık yol, 5 dakikaya düşecekti

Son 4 yıldır atıl durumda bekleyen tünelde çalışmalar, 2019
yerel seçimlerinden sonra durduruldu.

Beşiktaş ve
bölgesindeki trafiği rahatlatacak tünel sayesinde, 70 dakikalık yolun 5
dakikaya düşürülmesi planlanıyordu.

Yapımı durdurulan projenin, trafiği rahatlatma, zaman
kazandırma faydalarına ek olarak ekonomik etkisi de bulunuyordu.

İstanbul’da durdurulan Levazım Tüneli, sürücülere pahalıya patladı

Zararı, sürücülere oldu

Yapılan hesaplamalara göre sürücüler söz konusu tüneli
kullanamadıkları için yılda 288 milyon liralık yakıt tasarrufundan mahrum
kaldı.

Günlük 100 bin araç geçişi ve ortalama bir aracın kilometre başına
2,50 lira yakıt harcadığı hesaba katıldığında, tünel kullanımında bir günde
toplam 1 milyon 950 bin lira ücret ödenecekti.

Ayda ise yaklaşık 58 milyon 500 bin liralık yakıt tüketimi
yapılacaktı.

“Günde 40-50 bin araç geçecek diye ben
niye para harcayayım?”

Projeyi durduran İBB Başkanı, Ekim 2021’de Maçka Parkı’nda
incelemesi esnasında projeyle ilgili “Günde 40-50 bin araç geçecek diye ben
niye para harcayayım?”
ifadelerini kullanmıştı.

İmamoğlu’nun yapımını tamamlatmadığı tünel hizmete girseydi;
Taksim, Kabataş ve Kâğıthane yönünden gelen araçlar; Zincirlikuyu, Levent,
Etiler ve Ortaköy yönüne kesintisiz bir şekilde ulaşabileceklerdi.

Piyalepaşa-Dolmabahçe Tüneli çıkışından başlayıp, Ortaköy
Vadisi’nde son bulması planlanan 7,8 kilometrelik tünel, Kabataş’tan
Mecidiyeköy kadar olan trafiği pas geçerek Levent’e kesintisiz ulaşım imkanı
sunacaktı.

İstanbul’da durdurulan Levazım Tüneli, sürücülere pahalıya patladı

300 milyonluk tasarruftan mahrum kalınıyor

Öte yandan aynı hesaba göre normal şartlarda E-5 Karayolu
kullanılarak Kabataş’tan Levent’e gidişte 11 kilometre yol katediliyor.

100 bin araç otoyoldan gittiğinde ayda 82,5 milyon lira,
yılda 990 milyon lira yakıt harcaması yapıyor.

Bu hesaba göre sürücüler yılda 288 milyon, ayda 23,3 milyon
liralık tasarruftan mahrum kalıyor.

“Bu tünelin yapılması da bizim için önemli”

Tünelin İstanbul trafiğini rahatlatabileceğini dile getiren ve servis
taşımacılığı yapan Şehmus Öztürk, şöyle konuştu:

Ne kadar yol yapılsa da, İstanbul trafiği için yetersiz kalıyor ama bu tünelin yapılması bizi çok fazla rahatlatacak. Şehir gittikçe genişliyor, nüfusu artıyor. Tünelin durması bizim için iyi bir durum değil. Zamanımızın çoğu trafikte geçiyor. Zaman bizim için önemli, bu tünelin yapılması da bizim için önemli. Maç günleri buradaki diğer tünel ve yollar kapatılıyor trafik daha da fazla oluyor belki bu tünel yapılmış olsaydı kullanma şansımız olurdu. Ama şu an otobana çıkıp öyle Taksim’e gidiyoruz.

İstanbul’da durdurulan Levazım Tüneli, sürücülere pahalıya patladı

“Maçlarda yollar kapatılıyor ve otobüsler
aksıyor”

Öğrenci Ali İmran Yıldızhan ise “Tünel açılsa çok daha iyi
olurdu. Beşiktaş stadında oynanacak maçlarda yollar kapatılıyor ve otobüsler
aksıyor. Stadın yanındaki yola çıkış olmuyor. Bu tünel açılsa, bizi çok
rahatlatır. Tünelin açılması, trafiği büyük oranda azaltır. 1,5 saatlik yolun
10-15 dakikaya indireceği söyleniyor. Açılmış olsa biz öğrenciler için de hızlı
bir ulaşım yolu olur. Burayı sıklıkla kullanırız fakat şu anda durdurmaları
kötü bir durum.”
dedi.

Kaynak

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir